آرشیو آذر ماه 1400

مقاله هايي پيرامون يادگيري طراحي سايت

طراحي سايت سايت دانلود رايگان

۲۴ بازديد

سلام.
امروز مي خواهم در مورد طراحي سايت صحبت كنم.در آخرين پستم در مورد رنگ صحبت كردم.امروز مي خواهم در مورد فونت ها صحبت كنم كاربرد .نكات تركيب فونت براي طراحي وب سايتبياييد نگاهي دقيق تر به سايت دانلود رايگان فونت بيندازيم.

1. اهميت فونت 

 
اگر فقط پيام و محتواي متني كه مي خواهيد بيان كنيد به درستي تحويل داده شود
ممكن است فكر كنيد كه فونت ها چندان مهم نيستند.
 
با اين حال، فونت تنها پيامي نيست كه حاوي آن است
در انتقال احساس و فضاي كلي شخصيت نقش دارد.
 
 

 
به عنوان مثال، مي توانيد از فونت هاي تيراندازي با كمان براي انتقال مطالب جدي استفاده كنيد.
در اين مورد، دست خط مناسب نخواهد بود.
 
پيامي كه به اين طريق منتقل مي شود و فضاي فونت بايد مطابقت داشته باشد.
روي چيزهاي مهم تاكيد كنيد و احساسات را با هم منتقل كنيد.
 
بنابراين، هنگام ايجاد يك وب سايت شركتي،
حروف چاپي فضاي وب سايت را منعكس مي كند و
شما مي توانيد هويت سازماني خود را بيان كنيد.
 
همچنين، شما بايد فونتي را انتخاب كنيد كه به خوبي با طرح كلي مطابقت داشته باشد.
همچنين مي تواند خوانايي صفحات وب را بهبود بخشد.
 
 
 2. نكته طراحي فونت! 

 
اگر چنين است، فونت ها چگونه بايد انتخاب و پيكربندي شوند؟
 
ابتدا بايد حالت فونت را درك كرده و انتخاب كنيد.
 
هنگام ايجاد يك وب سايت شركت
بهتر است فونتي با فرمي واضح و ساده انتخاب كنيد.
 
اين به اين دليل است كه تزئينات يا تغييرات بزرگتر مي تواند منجر به خوانايي ضعيف شود.
 
علاوه بر اين، تصاوير براي استفاده در طراحي و
توصيه مي كنيم بر اساس مخاطبان وب سايت خود انتخاب كنيد.
 
 

 
هنگامي كه فونت مناسب را انتخاب كرديد، مهم است كه از آن به طور موثر استفاده كنيد.
 
ضخامت و اندازه به شما امكان مي دهد غلظت را كنترل كنيد.
همچنين مي توانيد از رنگ براي تأكيد بر متن استفاده كنيد.
 
مطالبي مانند نام شركت، نام خدمات و مشخصات
آيا بهتر نيست بر روي فونت هاي بزرگ و ضخيم بر استفاده از رنگ هاي برند تاكيد شود؟
 
3. سايت دانلود فونت رايگان 
 

منبع: نرم افزار Naver 
مي توانيد فونت هاي مختلف را از سايت هاي فونت رايگان دانلود كنيد.
سه سايت نمايندگي را معرفي مي كنيم.
 
اول از همه، اين آرشيو نرم افزار Naver است.
اين محبوب ترين سايتي است كه بسياري از مردم آن را مي شناسند.
 
گرافيك كره اي، خوشنويسي، انگليسي و كاراكترهاي خاص
انواع فونت ها براي دانلود موجود است.
 
 

منبع: نرم افزار Naver 
لازم به ذكر است كه هر فونت دامنه كاربرد متفاوتي دارد.
حتما بررسي كنيد كه آيا مي توان از آن در تجارت خود استفاده كرد يا خير.
 
اگرچه مي توان از آن براي استفاده شخصي استفاده كرد، اما مي توان از آن براي تجارت استفاده كرد
اين به اين دليل است كه مواردي وجود دارد كه نمي توان از آن استفاده كرد.
 
از محدوده استفاده دقيق از صفحه، در نماي جزئيات
حتما محتواي كپي رايت را بررسي كنيد.
 
 
▶ به نرم افزار Naver برويد
 
 
 

منبع: Noonnu 
Nounnu از فونت هاي كره اي استفاده مي كند كه مي توان از آنها به صورت تجاري استفاده كرد.
اين يك سايت مجموعه است.
 
براي مراجعه توسط شركت هايي كه از آن به صورت تجاري استفاده مي كنند راحت است،
يك عملكرد پيش نمايش نيز ارائه شده است.
مي توانيد آزمون را با متن مورد نظر خود اجرا كنيد.
 
 

تزكيه: نوننو 
همچنين مي توانيد مجوز را با يك نگاه در صفحه جزئيات بررسي كنيد.
هر تايپ فيس محتويات مختلفي دارد، بنابراين بايد آن را به دقت بررسي كنيد.
 
علاوه بر اين، چون تغييرات ممكن است در طول زمان رخ دهد،
لطفاً يك بار ديگر در صفحه دانلود، دامنه دقيق استفاده را بررسي كنيد.
 
▶ به Noonnu برويد
 
 
 

منبع: فونت گوگل 
آخرين جايي كه مي خواهم معرفي كنم
فونت هاي گوگل
 
مي توانيد بر اساس دسته بندي، زبان و نوع جستجو كنيد تا بتوانيد به راحتي از آن استفاده كنيد.
مي‌توانيد آزمايش‌هايي مانند Noonnu را در وب اجرا كنيد.
 
 

منبع: فونت گوگل 
اكثر فونت هاي گوگل مجوزهاي باز ارائه مي دهند.
 
با اين حال، از آنجايي كه مواردي وجود دارد كه مجوز جداگانه نشان داده شده است
توصيه مي كنيم يك بار ديگر جزئيات را بررسي كنيد.
 
▶ به Google Fonts برويد
 
 

 
اگر در حال ايجاد يك وب سايت تيم كاربرد شركتي هستيد،
حتي اگر بتوانيد آن را به صورت رايگان از تمامي سايت هاي بالا دانلود كنيد
بايد بررسي كنيد كه آيا مي توان از آن براي استفاده تجاري/تجاري استفاده كرد يا خير.
 
اگر حق چاپ را نقض كنيد، ممكن است از نظر قانوني مسئول باشيد.
حتما مجوز را چك كنيد.
 
اگر واضح نيست، از دارنده حق چاپ بپرسيد
بهتر است هدف استفاده را بيان كنيد و در مورد آن پرس و جو كنيد.
 
 
 

 
از نكات امروز براي طراحي وب سايت
سايتي هم براي دانلود فونت رايگان معرفي كردم.
 
مفيد بود؟
 
 

 
براي ايجاد يك وب سايت موثر
طراحي متن خوب و همچنين ميزباني، ويژگي ها و غيره.
خوب است عوامل مختلف را با يك متخصص در ميان بگذاريد.
 
صفحه 10 بر اساس دانش بيش از 4000 پروژه است.
ما خدمات حرفه اي ايجاد وب سايت را براي شركت ها ارائه مي دهيم.
 
اگر مي خواهيد يك وب سايت حرفه اي با قيمت مناسب ايجاد كنيد،
لطفاً سرويس 10 صفحه اي را از لينك زير بررسي كنيد.
 
سپس با اطلاعات بهتر باز خواهيم گشت. متشكرم!

kaarbord.ir

نكاتي براي ايجاد بهترين طراحي واكنش گرا

۲۱ بازديد

اكنون كه سازگاري با موبايل يك فاكتور رتبه‌بندي در الگوريتم گوگل است، طراحي واكنش‌گرا بيش از هر زمان ديگري حياتي است. اگر سايت كاربرد شما با همه دستگاه ها سازگار نيست، شانس آن براي رتبه بندي خوب در نتايج جستجو كم است.

 

نكات طراحي واكنشگراآيا مي خواهيد مطمئن شويد كه سايت شما واكنش گرا است؟ اين نكات را بررسي كنيد.


1. توابع اساسي سايت خود را ترسيم كنيد.

پيچيدگي بيش از حد يك وب سايت به قصد شيك جلوه دادن آن آسان است، فقط براي اينكه كاربران بتوانند در آن پيمايش كنند. بنابراين به جاي اين كه فرض كنيد بايد همه زنگ ها و سوت هاي روي كره زمين را داشته باشيد، كمي زمان بگذاريد تا اساسي ترين عملكردهاي سايت خود را ترسيم كنيد.
به عنوان مثال، آيا منوهاي كشويي مي خواهيد؟ چه گزينه هايي را بايد بگنجانيد؟ مهمترين صفحات سايت شما كدامند؟ چگونه دسترسي بازديدكنندگان را به آنها آسان مي كنيد؟ ابتدا عملكردهاي اساسي را در نظر بگيريد و بعداً نگران همه موارد اضافي باشيد.


2. ناوبري را بسيار ساده كنيد

.آيا تا به حال در وب‌سايتي در گوشي هوشمند خود حضور داشته‌ايد و پيمايش آن تقريباً غيرممكن است؟ بديهي است كه طراح وب، ناوبري را براي كاربران تلفن همراه برنامه ريزي نكرده است! ناوبري در دستگاه هاي تلفن همراه بايد تا حد امكان ساده باشد.
از منوهاي ساده استفاده كنيد كه دسترسي بازديدكنندگان را تا حد امكان به جايي كه نياز دارند آسان مي كند. اين همچنين مي تواند به معناي جايگزيني كلمات يا جملات با تصاوير باشد. به عنوان مثال، به جاي دكمه "قيمت گذاري"، ممكن است بخواهيد به سادگي از يك تصوير "$" استفاده كنيد تا نشان دهيد كه با كليك روي دكمه، قيمت ها در دسترس هستند.


3. نام تجاري خود را دست نخورده نگه داريد.

شما زماني را صرف ساختن نام تجاري خود كرده ايد، و بازديدكنندگان بايد بتوانند حتي در يك صفحه نمايش كوچك، آن را درك كنند. اين طور فكر كنيد: مك دونالد قوس هاي طلايي نمادين يا آرم خود را روي هيچ يك از مواد بازاريابي خود حذف نمي كند. به طور مشابه، بايد هدفتان اين باشد كه هيچ يك از عناصر نام تجاري خود را در صفحه نمايش هاي كوچك از دست ندهيد.


4. به ياد داشته باشيد كه طراحي واكنشگرا بايد هم به صورت عمودي و هم افقي كار كند.

تلفن‌هاي هوشمند مشاهده عمودي يا افقي وب‌سايت‌ها را ارائه مي‌دهند، بنابراين سايت شما بايد آماده باشد تا هر دو را در خود جاي دهد. وقتي موبايل دوستي سايت خود را آزمايش مي كنيد، تلفن هوشمند خود را به هر دو طرف بچرخانيد و به همه صفحات نگاه كنيد. اگر سايت خوب به نظر نمي رسد يا به خوبي كار نمي كند، بايد آن را تعمير كنيد.

 

اگر مي خواهيد سايت خود را ريسپانسيو كنيد از اين روش ها اجتناب كنيداگر مي خواهيد يك سايت واكنش گرا ايجاد كنيد، مهم است كه از اين روش ها اجتناب كنيد.


1. تصاوير يا ويديوهايي را اضافه كنيد كه دانلود آنها براي هميشه طول مي كشد.

تلاش براي باز كردن صفحه در دستگاه تلفن همراه زماني كه تصوير يا ويديو خيلي بزرگ است آزار دهنده است. فايل هاي بزرگ زمان زيادي براي بارگيري نياز دارند و گاهي اوقات اصلاً بارگيري نمي شوند. اين مي تواند براي كاربران تلفن همراه بسيار خسته كننده باشد، بنابراين مواردي را كه به درستي در تبلت ها يا تلفن هاي هوشمند بارگيري نمي شوند حذف كنيد يا اندازه آنها را تغيير دهيد.


2. فرض كنيد سايت شما در حال حاضر سازگار با موبايل است.

آيا سايت شما براي موبايل مناسب است؟ مطمئني؟ چيزي كه شما آن را سازگار با موبايل مي‌دانيد ممكن است مطابق با استانداردهاي Google نباشد. سايت خود را با تست Google's Mobile Friendly Test بررسي كنيد و مطمئن خواهيد شد كه آيا سايت شما مي تواند در دستگاه هاي تلفن همراه رتبه خوبي كسب كند يا خير.


3. سايت خود را تا حد امكان تميز نگه داريد.

در كنار ناوبري، بقيه سايت شما بايد تا حد امكان تميز باشد. از فونت هاي خوانا، تصاوير واضح و سازماندهي صفحه استفاده كنيد كه به راحتي قابل درك باشد. يك چيدمان تميز حتي در كوچكترين صفحه نمايش ها به خوبي نمايش داده مي شود و تجربه كاربري بسيار بهتري نسبت به طرحي كه درهم و برهم و گيج كننده است ارائه مي دهد.


4. فرض كنيد فقط بايد چند صفحه را براي موبايل فرندلي بسازيد

.ممكن است فكر كنيد كه پاسخگو بودن صفحات با بيشترين ترافيك شما كافي است، اما اصلاً اينطور نيست. اين نه تنها باعث نااميدي كاربراني مي شود كه سعي مي كنند به صفحات ديگر مراجعه كنند، بلكه به اندازه كافي براي موبايل پسند بودن در نظر گوگل كافي نيست.
ممكن است به نظر برسد كه سايت شما تا حدي سازگار با موبايل باشد، اما در درازمدت هيچ لطفي به شما نخواهد كرد. زمان و پول خود را در يك سايت كاملاً ريسپانسيو سرمايه گذاري كنيد و شانس بسيار بيشتري براي جذب مشتريان جديد براي كسب و كار خود خواهيد داشت.
اينها فقط چند مورد از بايدها و نبايدهاي اساسي براي شروع طراحي ريسپانسيو هستند، اما طراحي سايت شما در نهايت به شما بستگي دارد. و اگر چه ممكن است به نظر يك فرآيند چالش برانگيز به نظر برسد كه سايت خود را به سايتي مناسب براي موبايل تبديل كنيد و الگوريتم هاي ايجاد شده توسط گوگل را دريافت كنيد، اما قطعا ارزشش را دارد. افراد بسيار زيادي در حال جستجوي اطلاعات در تلفن و تبلت خود هستند تا شما به سمت ديگري نگاه كنيد.

https://virgool.io/@m_86400972/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-niblrcqyocwy

https://www.webfx.com/web-design/responsive-design-dos-and-donts.html

چگونه رنگ هاي وب سايت خود را انتخاب كنم

۲۴ بازديد

وقتي نوبت به وب سايت شما مي رسد، بايد تجربه فوق العاده اي را براي مشتريان خود فراهم كنيد تا آنها را به برند خود جذب كنيد. فرض كنيد شما به تازگي يك وب سايت عالي براي كسب و كار خود راه اندازي كرده ايد. چيدمان، عملكرد، ناوبري و محتوا بي عيب و نقص هستند. كاربرد همه اينها يك تجربه رويايي براي كاربران شما ايجاد مي كند و آنها آن را دوست دارند.
شما تنها در صورتي به اين نتيجه خواهيد رسيد كه رنگ بندي مناسبي را براي وب سايت خود انتخاب كنيد، كه ما به شما نشان خواهيم داد، حتي اگر تجربه طراحي نداشته باشيد.
رنگ تاثير زيادي بر درك ما از جهان دارد. بنابراين، مي تواند تأثير زيادي بر نحوه درك ما از يك وب سايت داشته باشد. با اين حال، وقتي نوبت به طراحي سايت مي رسد، طرح رنگ اغلب در جايگاه دوم قرار مي گيرد.

چرا رنگ هاي وب سايت مهم هستند؟

رنگ وب سايت شما مهم است زيرا رنگ ها مي توانند احساسات خاصي را در هنگام مشاهده القا كنند. ممكن است فكر كنيد رنگ‌ها هيچ تأثيري روي شما ندارند، اما از اينكه چقدر انتخاب رنگ مي‌تواند روي نتيجه كسب‌وكار تأثير بگذارد، تعجب خواهيد كرد. در واقع، طبق تحقيقات Kissmetrics، 85٪ از مردم مي گويند كه رنگ تأثير قابل توجهي بر خريد آنها دارد. هنگامي كه برخي از كسب و كارها رنگ دكمه هاي CTA خود را تغيير دادند، متوجه افزايش يا كاهش قابل توجهي در تبديل شدند.

 

6 نكته براي انتخاب بهترين رنگ ها براي وب سايت شما

ما قصد داريم شش نكته ضروري براي ايجاد يك پالت رنگي شگفت انگيز وب سايت را به اشتراك بگذاريم. چه دانش كاري در مورد تئوري رنگ داشته باشيد و چه از تفاوت بين رنگ هاي اصلي و ثانويه مطمئن نيستيد، اين نكات به شما كمك مي كند تا بهترين تركيب رنگ را براي وب سايت خود انتخاب كنيد. بياييد شروع كنيم، شما؟

1. اصول روانشناسي رنگ را بياموزيدروانشناسي رنگ نقش مهمي در بازاريابي دارد. پرداختن به جزئيات خيلي طول مي كشد. بنابراين در اينجا مهمترين اصولي است كه بايد بدانيد.
تداعي رنگ بسيار قدرتمند است. ما آنها را از كودكي رشد مي دهيم و معمولاً تا آخر عمر با ما مي مانند. اين تداعي ها غريزي و در بسياري از موارد ناخودآگاه هستند.
بسياري از اين پيوندها بسيار گسترده هستند. به عنوان مثال، سبز با برگ ها و طبيعت مرتبط است، در حالي كه زرد با خورشيد مرتبط است.
با اين حال، برخي از آنها ماهيت فرهنگي دارند. طبق يك مطالعه، آمريكايي‌ها حسادت را با رنگ‌هاي سياه، سبز و قرمز مرتبط مي‌دانند، در حالي كه روس‌ها حسادت را با رنگ‌هاي سياه، بنفش و زرد مرتبط مي‌دانند.
از آنجايي كه بسياري از برندها حضور جهاني دارند، انجمن هاي فرهنگي بيش از هر زمان ديگري اهميت دارند. افراد در برخي كشورها ممكن است بر اساس رنگ‌هايي كه استفاده مي‌كنيد، چيزي منفي را با برند شما مرتبط كنند، چيزي كه شما مطلقاً نمي‌خواهيد.
2. اصول تئوري رنگ را بياموزيدنظريه رنگ، به طور خلاصه، علم نحوه عملكرد رنگ ها است. توضيح نسخه طولاني دشوارتر است، كل دوره هاي دانشگاه به آن اختصاص داده شده است! با اين حال، چند مفهوم ساده وجود دارد كه مي توانيد براي بهبود درك خود از رنگ ها براي طراحي وب سايت خود ياد بگيريد.
چرخ رنگ
براي شروع، بايد رنگ هاي اوليه، ثانويه و ثالث را درك كنيد.
رنگ هاي اوليه آنهايي هستند كه با تركيب دو رنگ ديگر نمي توان آنها را ايجاد كرد. رنگ هاي اصلي قرمز، زرد و آبي هستند. با مخلوط كردن دو رنگ ثانويه، رنگ سوم به دست مي آيد. به عنوان مثال، اگر آبي و زرد (دو رنگ اصلي) را تركيب كنيد، سبز (يك رنگ ثانويه) به دست مي آيد.
رنگ هاي سوم از تركيب يك رنگ اصلي مجاور و رنگ ثانويه در چرخه رنگ ايجاد مي شوند. رنگ هاي مركب مي دهند. به عنوان مثال، تركيب آبي (اوليه) و بنفش (ثانويه) منجر به آبي-بنفش (ثالثيه) مي شود.
در ادامه، بياييد در مورد رنگ هاي گرم و سرد صحبت كنيم. احتمالاً مي دانيد رنگ هاي سرد و گرم چيست. رنگ هاي گرم قرمز، نارنجي و زرد هستند، در حالي كه رنگ هاي سرد آبي، سبز و بنفش هستند.
سوم، درك تفاوت هاي ظريف رنگ ضروري است. همه رنگ هايي كه مي بينيد خالص نيستند. بيشتر رنگ هايي كه در اينترنت مي بينيد به نوعي تحت تأثير قرار گرفته اند. مي توانيد يك رنگ (رنگي كه سفيد اضافه شده است)، يك سايه (رنگي كه سياه اضافه شده است) يا يك تن (رنگي كه خاكستري اضافه شده است) را ببينيد.
همچنين ممكن است رنگ بيش از حد اشباع يا غيراشباع را مشاهده كنيد. اشباع يك رنگ مشخص مي كند كه چقدر روشن يا كسل كننده است.
سايه‌هاي رنگ‌هاي بسيار بيشتري وجود دارد، اما اينها اصولي هستند كه براي انتخاب تركيب‌هاي رنگ مؤثر بايد بدانيد كه اكنون در مورد آنها صحبت خواهيم كرد.
3. تركيب طرح هاي رنگي را در نظر بگيريدهدف شما اين است كه يك طرح رنگي براي طراحي وب سايت خود انتخاب كنيد. اين به چه معناست؟ به دنبال يك تركيب رنگ خوب! طرح رنگ شما ممكن است شامل چندين تركيب رنگ باشد، بسته به اينكه با چند رنگ كار مي كنيد.
هنگام در نظر گرفتن تركيب رنگ براي وب سايت خود، درك تفاوت هاي رنگي ضروري است. شما بايد بدانيد كه چرا برخي از رنگ ها مكمل يكديگر هستند و چگونه رنگ ها را تغيير دهيد تا با پروژه شما مطابقت داشته باشد.
تئوري رنگ براي راهنمايي ما در مورد اينكه كدام رنگ ها به خوبي با هم هماهنگ مي شوند عالي است. بنابراين، وقتي نوبت به انتخاب رنگ براي پالت شما مي رسد، چند جنبه پيشرفته تر از تئوري رنگ وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند تعيين كنيد كدام رنگ براي شما بهترين است.
قبلاً به نحوه تركيب رنگ ها براي ايجاد رنگ هاي جديد اشاره كرديم، اما بايد نحوه تركيب رنگ هاي مختلف را نيز در نظر بگيريم. تركيبات رنگي به پنج نوع تقسيم مي شوند: مكمل، مكمل تقسيم شده، سه گانه و چهارتايي، آنالوگ و تك رنگ.
در چرخه رنگ، رنگ هاي مكمل در مقابل يكديگر قرار دارند. يك طرح رنگ مكمل شامل يك رنگ گرم و يك رنگ سرد خواهد بود. يك جفت مكمل محبوب قرمز و سبز است.رنگ هاي مكمل تقسيم شده از يك رنگ پايه و دو رنگ مجاور c تشكيل شده اند

مكمل رنگ پايهرنگ هاي سه گانه و چهارگانه داراي روابط مشابهي هستند. رنگ هايي كه به طور مساوي در چرخه رنگ قرار دارند به صورت سه گانه (مانند قرمز، آبي و زرد) استفاده مي شوند. رنگ هاي تتراديك چهار رنگ هستند كه از دو جفت مكمل (مانند قرمز، سبز، آبي و نارنجي) تشكيل شده اند.در چرخه رنگ، رنگ هاي مشابه به يكديگر نزديك هستند. بنابراين، رنگ هاي مشابه، مانند سبز و زرد-سبز، بسيار شبيه هستند.در نهايت، رنگ هاي تك رنگ به سادگي سايه هاي مختلف يك رنگ هستند. اين كار با استفاده از رنگ ها، سايه ها و تن ها انجام مي شود.به اين تركيب رنگ ها به عنوان ابزار خود فكر كنيد. لازم نيست نگران تداخل رنگ هاي خود باشيد زيرا همه آنها كار مي كنند.
اكنون كه مي‌دانيد دقيقاً از چه تركيب‌هايي مي‌توانيد استفاده كنيد، به اين فكر كنيد كه چگونه آنها را تركيب كنيد تا يك طرح رنگي قدرتمند و جذاب ايجاد كنيد.
4. سادگي را حفظ كنيداز چند رنگ در وب سايت خود استفاده كنم؟ هيچ قانون ثابتي وجود ندارد، اما سادگي كليد طراحي وب سايت شما است و شامل رنگ ها نيز مي شود.
ممكن است به نظر برسد كه مي تواند پيچيده شود، اما اينطور نيست. در عوض، هنگام انتخاب طرح رنگ به سادگي فكر كنيد. يك طرح رنگي پيچيده و شلوغ اغلب چشم را تيره مي كند.
ساده نگه داشتن آن دو مزيت مهم دارد.
شايد مهم ترين مزيت اين باشد كه سادگي، پيوند يك طرح رنگ را آسان مي كند. اگر فقط از چند رنگ در محل كار استفاده كنيد، همه چيز يكپارچه به نظر مي رسد. (حداقل اگر از يكي از طرح هاي رنگي ذكر شده در بالا استفاده كرده باشيد).
مزيت ديگر اين است كه بينندگان مجبور نيستند براي فهميدن اينكه چه اتفاقي در حال رخ دادن است فشار بياورند. اين يكي از ويژگي هاي يك وب سايت عالي است. اگر از رنگ هاي زياد استفاده كنيد، كاربران شما بيشتر گيج خواهند شد.
5. رنگ هاي خود را با رنگ كنتراست برجسته كنيدسپس به رنگ كنتراست خود فكر كنيد! اين يكي از مهم ترين عناصر طراحي است كه مي توانيد هنگام توسعه طرح رنگ وب سايت خود از آن استفاده كنيد.
اين به اين دليل است كه كنتراست تأثير ايجاد مي كند. كنتراست، به ويژه، مي تواند توجه را به مناطق خاصي از صفحه جلب كند.
به عنوان مثال، CTA نارنجي روي پس‌زمينه آبي نمونه‌اي عالي از كنتراست در عمل است. در واقع، رنگ هاي مكمل به خوبي يكديگر را تكميل مي كنند زيرا تضاد دارند. تعداد شگفت‌انگيزي از تحقيقات انتخاب رنگ CTA وجود دارد كه نشان مي‌دهد دكمه‌هايي كه برجسته هستند بهتر تبديل مي‌شوند.
بنابراين اگر مي‌خواهيد كاربرانتان متوجه چيزي شوند، آن را از بقيه صفحه يا حداقل عناصر طراحي نزديك‌ترين به آن متمايز كنيد.
6. برند خود را بيشتر نمايان كنيددر نهايت، به اين فكر كنيد كه برند شما چگونه روي طرح رنگ شما تأثير مي گذارد. بسيار محتمل است كه رنگ هاي خاصي از قبل با برند شما مرتبط باشد. اگر چنين است، مي توانيد از طرح رنگ موجود خود براي كمك به ايجاد يك طرح رنگي براي وب سايت خود استفاده كنيد.
با اين حال، ممكن است لازم باشد رنگ برند خود را تغيير دهيد. اگر هر يك از رنگ هايي كه انتخاب كرده ايد بار منفي دارد، شايد بهتر باشد در آن تجديد نظر كنيد.

https://digitiz.fr/blog/choisir-couleurs-site-web/