رنگ ها براي طراحي وب سايت

مقاله هايي پيرامون يادگيري طراحي سايت

رنگ ها براي طراحي وب سايت

۲۳ بازديد

رنگ ها براي طراحي وب سايت

اول از همه ميخواهم براتون بگم كه ، انتخاب رنگ مناسب براي طراحي وب سايت يكي از چالش ترين و مهم ترين در طراحي سايت است چون كه انتخاب درست رنگ ها باعث جذب كاربران ميشود.

واقعيت اين است كه همه رنگ ها ، مناسب وب سايت ها  نيستند بنابراين اصلي ترين كار اين است كه رنگ هاي وب سايتمان به رنگ هاي لوگو و برند ربط داشته باشند .

رنگ ها مي توانند به كاربران احساسات بدهند مثل شادي ، شور ، هيجان و ... !

 

شركت هاي بزرگ رنگ هاي تصادفي انتخاب نميكنند بلكه با توجه به خدمات ومحصولاتشون رنگ هايي انتخاب ميكنند كه به كاربران احساسات بدهند و ترغيب كنند !

 رنگ برند بايد با توجه به استراتژي هاي برند سازي و بازاريابي انتخاب شود.

مهمترين تاثير رنگ ها ، در پيامي است كه انتقال ميدهد.

رنگ ها بسيار قدرتمند هستند و نه تنها  روي احساسات افراد تاثير مي گذارند بلكه در رفتار آنها هم نقش دارند.

 

پس قصد داريم در اين مقاله ،در مورد رنگ ها و احساسات و همچنين ابزارهاي براي انتخاب رنگ ها صحبت كنيم پس تا انتها با ما باشين.

 

 

احساسات رنگ ها

 

رنگ هاي مشكي :

قدرت ، لوكس ، شكوه ، امنيت از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

معمولا براي خدمات و بازاريابي برند هاي لوكس مي باشد تا حس قدرت به مخاطب القا كند.

 

رنگ هاي سفيد :

بهداشت ، پاكي ، وضوح و سادگي از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

معمولا اين رنگ براي خدمات بهداشتي استفاده مي شود.

 

رنگ هاي خاكستري :

بي طرفي ، سادگي ، آينده نگري و عقلانيت از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

بيشتر براي در ارتباط با صنعت ، تكنولوژي ، بازرسي مي باشد.

رنگ هاي قرمز:

 احساسات تند و شديد، انرژي ، هيجان ، جرات از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

معمولا براي ايجاد فوري در افراد براي اقدام به خريد استفاده مي شود.

براي وب سايت هاي سرگرمي ، اسپورت ، تبليغات غذايي مناسب است.

 

رنگ هاي صورتي:

جذابيت ، پاكي ، عشق از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

معمولاا براي ارائه خدمات و محصولات بانوان استفاده مي شود.

 

رنگ هاي آبي :

اعتماد ، امنيت ، ارتباطات ، دوستي از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

معمولا براي بيزنس ها استفاده مي شود تا حس اعتماد و امنيت را به مخاطب القا مي كند .

 

رنگ هاي بنفش :

ثروت ، موفقيت ، اصالت از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

رنگ بنفش حس آرامي براي افراد ايجاد ميكند.

 

رنگ هاي سبز

سلامت ، هماهنگي ، آسايش از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

رنگ سبز اثر آرام بخشي بر افراد ميگذارند

 

رنگ هاي زرد:

اعتماد به نفس ، صميمت ، جواني ، خلاقيت از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

اين رنگ بيشتر براي جلب توجه استفاده ميشود و بهتر است رنگ زرد در وب سايتمان زيادي استفاده نكنيم

 

رنگ هاي نارنجي:

 صميمت ، شور ، سرگرمي از احساسات مثبت اين رنگ هستند.

 رنگ نارنجي  براي وادار به دست به كار شدن است يعني ترغيب به خريد يا دنبال كردن ! 


 

 

حتما براي رنگ لوگو و برند وقت بيشتري بگذاريد و رنگ هايي انتخاب كنيد كه به كسب و كار شما جور باشد و هيچ وقت عجول و زياده روي نكنيد.

قبل از انتخاب رنگ ، حتما هدف از انتخاب رنگ خود را مشخض كنيد

مثلا از خود بپرسيد كه :

 محصولات يا خدماتم براي آقايان است يا براي بانوان؟

براي افراد پر انرژي و هيجاني است يا براي افراد سطح بالا؟

براي افراد هيجاني است يا براي افراد آرامش ؟

 

 

معرفي ابزار ها جهت انتخاب رنگ

وب سايت هايي معرفي ميكنيم تا شما با ديدن اين تم رنگي ها به راحتي انتخاب و استفاده كنيد.

Colordrop.io

Colorhunt.co

Colorion.co

Webgradients.com

Colormind.io

 

نكات مهم براي داشتن رنگ مناسب

- حتما رنگي را انتخاب كنيد  كه معرف شخصيت برند شما باشد.

- اگر از تركيب رنگ ها استفاده مي كنيد بيشتر از 2 تا 4 رنگ استفاده نكنيم و هميشه يك رنگ اصلي مد نظرمان داشته باشيم .

 - براي دكمه هاي سايت از رنگ هاي متضاد استفاده كنيد تا بيشتر جلب توجه كند

- از تركيب رنگ هاي عجيب و غريب استفاده نكنيم

 - از رنگ هاي تند اصلا استفاده نكنيم

 - براي رنگ هاي متن از رنگ هاي گروه مشكي استفاده كنيم

 - زياد از رنگ هاي قهوه اي و نارنجي استفاده نكنيم

 - از سايه ها و گردانيت ها استفاده كنيم

 - از فضاهاي سفيد انتخاب كنيم

حتما با متخصص   UI  مشورت كنيد- 

https://kaarbord.ir/article/5

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.