نكاتي براي ايجاد بهترين طراحي واكنش گرا

مقاله هايي پيرامون يادگيري طراحي سايت

نكاتي براي ايجاد بهترين طراحي واكنش گرا

۲۱ بازديد

اكنون كه سازگاري با موبايل يك فاكتور رتبه‌بندي در الگوريتم گوگل است، طراحي واكنش‌گرا بيش از هر زمان ديگري حياتي است. اگر سايت كاربرد شما با همه دستگاه ها سازگار نيست، شانس آن براي رتبه بندي خوب در نتايج جستجو كم است.

 

نكات طراحي واكنشگراآيا مي خواهيد مطمئن شويد كه سايت شما واكنش گرا است؟ اين نكات را بررسي كنيد.


1. توابع اساسي سايت خود را ترسيم كنيد.

پيچيدگي بيش از حد يك وب سايت به قصد شيك جلوه دادن آن آسان است، فقط براي اينكه كاربران بتوانند در آن پيمايش كنند. بنابراين به جاي اين كه فرض كنيد بايد همه زنگ ها و سوت هاي روي كره زمين را داشته باشيد، كمي زمان بگذاريد تا اساسي ترين عملكردهاي سايت خود را ترسيم كنيد.
به عنوان مثال، آيا منوهاي كشويي مي خواهيد؟ چه گزينه هايي را بايد بگنجانيد؟ مهمترين صفحات سايت شما كدامند؟ چگونه دسترسي بازديدكنندگان را به آنها آسان مي كنيد؟ ابتدا عملكردهاي اساسي را در نظر بگيريد و بعداً نگران همه موارد اضافي باشيد.


2. ناوبري را بسيار ساده كنيد

.آيا تا به حال در وب‌سايتي در گوشي هوشمند خود حضور داشته‌ايد و پيمايش آن تقريباً غيرممكن است؟ بديهي است كه طراح وب، ناوبري را براي كاربران تلفن همراه برنامه ريزي نكرده است! ناوبري در دستگاه هاي تلفن همراه بايد تا حد امكان ساده باشد.
از منوهاي ساده استفاده كنيد كه دسترسي بازديدكنندگان را تا حد امكان به جايي كه نياز دارند آسان مي كند. اين همچنين مي تواند به معناي جايگزيني كلمات يا جملات با تصاوير باشد. به عنوان مثال، به جاي دكمه "قيمت گذاري"، ممكن است بخواهيد به سادگي از يك تصوير "$" استفاده كنيد تا نشان دهيد كه با كليك روي دكمه، قيمت ها در دسترس هستند.


3. نام تجاري خود را دست نخورده نگه داريد.

شما زماني را صرف ساختن نام تجاري خود كرده ايد، و بازديدكنندگان بايد بتوانند حتي در يك صفحه نمايش كوچك، آن را درك كنند. اين طور فكر كنيد: مك دونالد قوس هاي طلايي نمادين يا آرم خود را روي هيچ يك از مواد بازاريابي خود حذف نمي كند. به طور مشابه، بايد هدفتان اين باشد كه هيچ يك از عناصر نام تجاري خود را در صفحه نمايش هاي كوچك از دست ندهيد.


4. به ياد داشته باشيد كه طراحي واكنشگرا بايد هم به صورت عمودي و هم افقي كار كند.

تلفن‌هاي هوشمند مشاهده عمودي يا افقي وب‌سايت‌ها را ارائه مي‌دهند، بنابراين سايت شما بايد آماده باشد تا هر دو را در خود جاي دهد. وقتي موبايل دوستي سايت خود را آزمايش مي كنيد، تلفن هوشمند خود را به هر دو طرف بچرخانيد و به همه صفحات نگاه كنيد. اگر سايت خوب به نظر نمي رسد يا به خوبي كار نمي كند، بايد آن را تعمير كنيد.

 

اگر مي خواهيد سايت خود را ريسپانسيو كنيد از اين روش ها اجتناب كنيداگر مي خواهيد يك سايت واكنش گرا ايجاد كنيد، مهم است كه از اين روش ها اجتناب كنيد.


1. تصاوير يا ويديوهايي را اضافه كنيد كه دانلود آنها براي هميشه طول مي كشد.

تلاش براي باز كردن صفحه در دستگاه تلفن همراه زماني كه تصوير يا ويديو خيلي بزرگ است آزار دهنده است. فايل هاي بزرگ زمان زيادي براي بارگيري نياز دارند و گاهي اوقات اصلاً بارگيري نمي شوند. اين مي تواند براي كاربران تلفن همراه بسيار خسته كننده باشد، بنابراين مواردي را كه به درستي در تبلت ها يا تلفن هاي هوشمند بارگيري نمي شوند حذف كنيد يا اندازه آنها را تغيير دهيد.


2. فرض كنيد سايت شما در حال حاضر سازگار با موبايل است.

آيا سايت شما براي موبايل مناسب است؟ مطمئني؟ چيزي كه شما آن را سازگار با موبايل مي‌دانيد ممكن است مطابق با استانداردهاي Google نباشد. سايت خود را با تست Google's Mobile Friendly Test بررسي كنيد و مطمئن خواهيد شد كه آيا سايت شما مي تواند در دستگاه هاي تلفن همراه رتبه خوبي كسب كند يا خير.


3. سايت خود را تا حد امكان تميز نگه داريد.

در كنار ناوبري، بقيه سايت شما بايد تا حد امكان تميز باشد. از فونت هاي خوانا، تصاوير واضح و سازماندهي صفحه استفاده كنيد كه به راحتي قابل درك باشد. يك چيدمان تميز حتي در كوچكترين صفحه نمايش ها به خوبي نمايش داده مي شود و تجربه كاربري بسيار بهتري نسبت به طرحي كه درهم و برهم و گيج كننده است ارائه مي دهد.


4. فرض كنيد فقط بايد چند صفحه را براي موبايل فرندلي بسازيد

.ممكن است فكر كنيد كه پاسخگو بودن صفحات با بيشترين ترافيك شما كافي است، اما اصلاً اينطور نيست. اين نه تنها باعث نااميدي كاربراني مي شود كه سعي مي كنند به صفحات ديگر مراجعه كنند، بلكه به اندازه كافي براي موبايل پسند بودن در نظر گوگل كافي نيست.
ممكن است به نظر برسد كه سايت شما تا حدي سازگار با موبايل باشد، اما در درازمدت هيچ لطفي به شما نخواهد كرد. زمان و پول خود را در يك سايت كاملاً ريسپانسيو سرمايه گذاري كنيد و شانس بسيار بيشتري براي جذب مشتريان جديد براي كسب و كار خود خواهيد داشت.
اينها فقط چند مورد از بايدها و نبايدهاي اساسي براي شروع طراحي ريسپانسيو هستند، اما طراحي سايت شما در نهايت به شما بستگي دارد. و اگر چه ممكن است به نظر يك فرآيند چالش برانگيز به نظر برسد كه سايت خود را به سايتي مناسب براي موبايل تبديل كنيد و الگوريتم هاي ايجاد شده توسط گوگل را دريافت كنيد، اما قطعا ارزشش را دارد. افراد بسيار زيادي در حال جستجوي اطلاعات در تلفن و تبلت خود هستند تا شما به سمت ديگري نگاه كنيد.

https://virgool.io/@m_86400972/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85-niblrcqyocwy

https://www.webfx.com/web-design/responsive-design-dos-and-donts.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.